Thursday, April 10, 2008

是时候改变了

“啊!你剪头发了”
“怎么那么舍得?”
“你受了什么刺激?”
“剪短发了,好看啊”

那天剪了头发后,心想明天上班一定会吓到大家
结果真的不出我所料
特别是女同事,看到我都被吓了一跳
然后脱口而出的,不外乎是上面的那几句话

最近生活有点改变了
自己的样子却还是一样
照镜子时也觉得“显”了
所以就心血来潮
将几乎长到腰部的头发
剪到耳朵旁般长短

怂恿我剪短发的同事说
换个发型,让别人看到不一样的你
这样才Fresh嘛!
其实她说的对
换个发型,也换换心情
自己的感觉不同了
其他人看到我也感觉fresh了

说真的啦
当时看着理发师剪掉我的长发时
我非但没有一丝的不舍
反倒像剪去了三千烦恼丝
顿时觉得轻松了

从理发店回去加影的路上
心情是愉快的
轻松的

9 comments:

Budd@h_s3@ said...

wao...fresh look!!
but to me like go back to the old look leh...like already back to high school whne we were in CHCO..anyway...enjoy your new hairstyle..and life too!!!

Anonymous said...

wah!
look beautiful o!

yeeyee

PEIHOON said...

ya, fresh look!
Budd@h_s3@, go and have ur new hair style lah, make it more "yeah", can change ur mood one, go and have a try , haha.

yeeyee, thank u neh~~
many ppl said so.. hehe :P

Anonymous said...

it's like going back to the year u were president =p

haha! take care! all the best =)

PEIHOON said...

really?
yesterday when i went back to chong hwa, some juniors said i look younger leh
happy neh!!
haha, thanks ya!!
u take care too =>

shengnan said...

wa.....爽到~~

Anonymous said...

谁是你那个叫你剪短头发的同事哦?那么坏蛋的。。。竟然那么狠心叫你把长发剪短的...要打她屁股了。。。

PEIHOON said...

是咯~~都是那个同事,怂恿我去把头发剪短,还亲自带我去到理发店咧!!你说得对,该打屁股,真该打 ~~

Anonymous said...

你打她屁股,小心他下次不带你去扮美美了。。。